Out of the box aan het denken en heb je een goed idee? Maar hoe ga je dat idee dan onder de aandacht brengen en verkopen? Dit stuk valt onder marketing, hoe je marketing kan inzetten om jouw bedrijf van de grond te krijgen (en te houden). Dat leer je deze les.
Intro
Begrippen
- marketing
- marktaandeel
- marketingmix
- Product
- Prijs
- Plaats
- Promotie
- Personeel
- Presentatie
- beïnvloeding
- commercieel
- sociaal
- Prijspolitiek
- psychologische prijzen
- penetratieprijzenpolitiek
- afroomprijspolitiek
Leerdoelen
- Je kan uitleggen wat marketing is.
- Je kan het marktaandeel van een bedrijf berekenen.
- Je kent de marketinginstrumenten en kan deze toepassen.
- Je kan voorbeelden benoemen om uit te leggen hoe consumenten worden beïnvloed.
- Je kan uitleggen hoe je met behulp van de prijzen de verkoop kan stimuleren.
- je begrijpt alle leerdoelen en begrippen en kan deze kennis toepassen in de opdrachten.
Refresh your mind!
Nieuwsgierig voor de les en wil je de begrippen al eens beluisteren, kijk dan het Pincode filmpje.
Natuurlijk kan je ook na (of voor) de les de uitleg nog eens bekijken.
Begrippen in beeld
Extra uitlegvideo´s
Kijken tot aan minuut 5:24 voor paragraaf 4.2.