Na het volgen van deze les kan jij:
Lesvoorbereiding
Leerdoelen
Begrippen
Tips
- Je kunt het verschil uitleggen tussen sociale beïnvloeding en commerciële beinvloeding.
- Je kunt de zes P’s van marketing noemen en herkennen.
- Je kunt uitleggen wat een doelgroep is.
- Je kunt verschillende soorten reclame van elkaar onderscheiden.
- Je kunt een percentage uitrekenen.
- Commerciële beïnvloeding
- Commerciële reclame
- Doelgroep
- Ideële reclame
- Marketing
- Marketingmix
- Reclame
- Sociale beïnvloeding
Lesdoel
Intro
Exameneenheid Consumptie en Verrijkingsstof
Je kiest met aandacht in een winkel je kleding, want je wilt je eigen stijl. En toch, als je om je heen kijkt, zie je dat veel jongeren op school soortgelijke kleding dragen. In deze les leer je wie invloed heeft op wat jij koopt.
Uitleg theorie
Refresh your mind!
Wil je goed voorbereid naar de les of juist na de les nog even wat theorie uitleg beluisteren?
Er zijn verschillende docenten die hetzelfde stuk uit je leerboek uitleggen. Kies de docent/uitleg die jij het prettigst vindt.
Planning
Les 1 – maken de basisopdrachten van deze paragraaf en nakijken (maak de herhalingsopdrachten)
Les 2 – maken deel van de rekenopdrachten, herhalingsopdrachten en plusopdrachten.
Les 3 – examentraining en opdrachten
Zelfstandig of samenwerken
Rekonomie
Met een gevraagd aantal of bedrag het percentage berekenen
Percentage = gevraagde aantal : totaal x 100
Extra uitleg bij de theorie